Saint-Fargeau 2006

van 22-04-2006 t/m 01-05-2006

Onze route...

Zaterdag 22 april

Om 04:00 weggereden. Wederom moeten keren voor de Thijsmantunnel omdat ik ditmaal zelf verkeerd reed. Verder lekker doorgereden om voor 13:00 op de camping aan te komen, zodat we niet net als de vorige keer tot 15:00 moesten wachten. Dus kwamen we aan om 12:30 en moesten we alsnog tot 15:00 wachten, want deze camping is dicht tussen 12:00 en 15:00! Dit is dus informatie voor een eventuele volgende keer.

Na anderhalf uur de caravan neergezet op plaats 74 (vorige keer 73), voortent en tent van Laura neergezet en boodschappen halen.

Oh ja, wij zijn Nederlanders: het weer is heel warm maar licht bewolkt.

Een keer om te noteren: de caravan staat met de dissel exact naar het noorden. Een ander grapje was dat het ontvangst met het mobieltje bij KPN niets was, maar bij Vodafone nog veel minder. Dus blij dat E-mail niet belangrijk is.

Zondag 23 april

Lekker uitgeslapen en een uitgebreid ontbijt genuttigd. Een leuke wandeling gemaakt en daarna lekker gaan hangen. En later nog 1 keer langs het water. Het water staat aardig hoog. Je kunt nu niet naar de overkant lopen. Verder nog een potje teckelwerpen-in-het-water gedaan uit wraak dat ze zo vervelend waren.

Het weer? Bewolkt, maar lekker.

's Avonds begon het enorm te waaien en hebben uit voorzorg de zijwanden in de voortent gezet.

Maandag 24 april

Wakker geworden met stromende regen, dus die actie met de zijwanden was een succes. Om half elf werd het weer beter en zijn we weggereden naar de Depot Vente. Die was dus 'fini' en een man die Engels sprak wist ons te vertellen dat er een zou openen in het centrum over drie maanden. Dat was dus balen. Wij zijn sowieso te vroeg voor de leuke marktjes enzo. Die beginnen allemaal op 1 mei (ook iets voor de volgende keer).

Kaarsje aangestoken in de kerk die er aan de buitenzijde sjofel uiziet, maar hele mooie glas in lood ramen heeft. Geen foto's durven te nemen... Wandeling door het dorp en Vervolgens boodschappen gehaald bij de Atac in St Fargeau en weer terug.

Daar de voorbereidingen getroffen om de middag en avond in de caravan door te brengen omdat het weer ging regenen.

Dus brak de zon door toen wij klaar waren. Toch maar naar de chateau van St. Fargeau gegaan. Dit bleek enorm leuk te zijn! We zijn over de 'zolder' gelopen van het hele kasteel, de renovatie, ruimtes, tuin en treinen bewonderd. Dit is dus duidelijk niet 'weer een kasteel' bezoek.

Daarna lekker buiten hangen tot de onweer bij ons is. Toen dat zover was binnen spelletjes gespeeld tot het bedtijd was.

Dinsdag 25 april

Vroeg opgestaan en ontbeten om naar Auxerre te gaan.

Eerst naar de Géant gereden voor de boodschappen. Toen nog een wandeling gemaakt in het centrum zelf. Uiteraard was vrijwel alles gesloten, maar toch een hoop mooie dingen gezien en gefotografeerd. Tegenover de cathedraal/kerk op de Place de la Prèfecture is een heel leuk antique/curiosa winkeltje. En ja, uiteraard waren wij net iets te laat voor de plaatselijke markt. Daarna een mooie route geprobeerd te rijden die ik van te voren uitgestippeld had. Helaas ging TomTom behoorlijk over de rooie. Eénmaal over een pad met een aantal opgevulde kuilen en éénmaal een doodlopende straat in gefrommeld. De route zou toch te lang gaan duren om onze boodschappen houdbaar te houden en dus maar de kortste route naar de camping genomen. Wat we wel tegenkwamen was een depot vente in Champs sur Yonne (Quatre Monde, dinsdag en donderdag geopend) en een hoop vastzittende of in het zicht staande bordjes voor een vide grenier in Vermenton (Abbaye de Reigny) op 29, 30 april en 1 mei van 10:00 tot 19:00.

Tegen de avond nog een wandeling gemaakt, lekker gegeten, joker gespeeld en toen gaan slapen.

Het weer: afwisselend bewolkt (fris) met zon (heel warm).

Woensdag 26 april

Lekker uitgeslapen en lekker zitten hobbiëen. Schilderen, tekenen en het logo van Yonne op de caravan gezet, samen met een Provinciaalse krekel (voor de vokgende keer, nog bij te duidelijker te maken). Paar wandelingen over de camping gemaakt (die eigenlijk best groot is).

's Avonds een lekkere barbeque, spelletjes en slapen.

Donderdag 27 april

Weer uitgeslapen, ontbeten, wandelen en lekker luieren. De honden zijn lekker aan het jagen geweest op mollen, maar we hebben toch de hamburgers moeten ontdooien. 's Middags zijn Jolanda en Laura gaan shoppen in St Fargeau. Daarna lekker eten, wederom spelletjes en slapen.

Het weer: licht bewolkt en fris (18 °C).

Vrijdag 28 april

Vroeg opgestaan om naar de markt van St Fargeau te gaan. Tot onze verassing deden wij er 15 minuten over in plaats van de verwachte 10 minuten. Wel hebben we hier St Paulin kaas gehaald (deze is nergens meer te vinden). Daarna nog een route gereden ("richting Donzy") en deze was wel geslaagd.

Omdat we tijd over hadden nog koffie gedronken bij dat leuke kleine restaurantje. We zijn benieuwd hoe het er uit ziet als het af is, mocht dat ooit gebeuren. Boodschappen gedaan bij de Atac en terug gereden. Om 16:00 zaten we lekker buiten te rommelen. S' Avonds kaasfondue (en pizza) en bijtijds naar bed.

Zaterdag 29 april

Niet uitgeslapen om naar Vermenton te gaan. Onderweg het bijbehorende bord ontvreemd. In Vermenton aangekomen, stonden er pijlen van waar het moest zijn, maar voorbij deze pijlen was niets meer te zien. 25 minuten rondgereden om te zoeken, maar zonder iets te vinden. Uitermate teleurgesteld zij we maar gaan shoppen in Auxerre. Vervolgens teruggereden, getankt en lekker binnen gaan zitten. Oh ja, Toucy zag er aardig uit en het was marktdag (tot 12:00). Uiteraard waren ze aan het opruimen. Het weer dan maar: droog, af en toe zon, maar heel fris. Op het menu staan miniatuur hamburgers , zoals Bridget Jones Diary.

Zondag 30 april

Wederom uitgeslapen, ontbeten en een start gemaakt met het opruimen. Een wandeling gemaakt om de paarden eens te bekijken. De hengst was een pracht beest!. Vervolgens binnen een uur de voortent schoongemaakt en afgebroken. En wie kwam er aanrijden om 17:00? Een van de twee vriendinnen met echtgenoot en zoon en dochter die we hier vorig jaar ook tegen kwamen (met die winkel in Breda). Eén van onze bizarre toevalligheden, waar ons leven gelukkig vol van zit.

Maandag 1 mei

Heel vroeg (07:00) opgestaan, ontbeten, opgeruimd en om 08:20 wegereden. Dit na een behoorlijk aantal problemen met de disselweger. Waanzinnig belangrijk, maar knap vervelend als het gewicht niet klopt.

Lekker doorgereden (door de miezer en de regen), vooral door waanzinnig mooi (alleen 's nachts) België. Dus waren we om 16:30 thuis en hadden alles binnen een uur alles uitgeladen en dat was dan onze vakantie dan weer!